Selamat Datang ke Blog NazriMD-SDM

Pages

Monday, May 17, 2010

Hari Guru SDM- meriah

Berbekalkan tema hari guru 2010 iaitu Guru Pembina Negara Bangsa, SMK Dato'Mustaffa mengadakan sambutan hari guru peringkat sekolah pada hari ini.
Seawal pagi para guru berbaris dan diarak dengan paluan kompang menuju ke Dewan Mustaffa. Acara dimulai dengan membaca perutusan daripada Menteri Pelajaran Malaysia dan Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia. Selesai ucapan pengetua, acara diteruskan dengan upacara memotong reben dan kek hari guru.
Selepas itu guru-guru yang telah dibahagikan mengikut kumpulan masing-masing terpaksa berkerja keras menyelesaikan beberapa tugasan yang telah diarahkan. Acara yang paling menarik ialah memancing ikan keli, menyiang ikan keli, memasak mi kuning dan memasak ikan keli.
Sementara ahli-ahli kumpulan lain menyelesaikan 'word maze' dan pencarian maklumat melalui internet. Acara kemuncak ialah persembahan para guru - deklamasi sajak, sketsa, bercerita, menyanyi lagu pop yeh yeh dan nasyid.
Akhir sekali majlis tahlil dan jamuan di kantin sekolah, disekalikan dengan majlis persaraan kakitangan bukan guru iaitu Pn Naila bt Rashidi.

No comments:

Post a Comment